006 - Baldur’s Gate 3 - sprawdzamy port na macOS
Gramy na Macu to podcast dla tych, którzy kochają gry wideo, ale w którymś momencie świadomie zamknęli się w ekosystemie 🍎 Apple i świadomie nie chcą z niego wychodzić. Posłuchacie tutaj o grach i graniu na Macu, o technikaliach związanych z robieniem gier a także trochę filozoficznych rozważań o sensowności tego podejścia.
W szóstym odcinku omawiam dla Was od strony technicznej port dzieła studia Larian oraz Elverils - czyli Baldur’s Gate 3, czyli turowego RPGa uznanego za jednego z najlepszych w swojej klasie w historii. Sprawdzam, jak gra, która przez ponad 2 lata była w otwartej becie, sprawuje się po premierze. Oczywiście - na Macu!
A także:
- Follow up do sprawy z Valve - Counter-Strike 2 oficjalnie ubity na Macu. 😔
- Analiza Baldur’s Gate 3 🧙🏻♂️.
- Czym jest i jak działa VSync?
- SzybkoNewsy 💨, a w nich:
- Ploteczki o przyszłych procesorach M3.
- Game Porting Toolkit oficjalnie wydany.
- macOS Sonoma zmienia mapowanie przycisków w Dual Sense 🎮.
- Co polecam do pogrania - w dobrej cenie! 🎮
Przydatne linki oraz źródła do tego odcinka:
- Silnik Divinity 4.0
- Wiedźmin 1 i 2
- MoltenVK
- CS2 na SteamDB
- CS2 Bez macOS
- Stasis na Metacritic
- Plotki o M3
- Rozmowa z Elverils
- Andrew Tsai - ukryty build CS2
🎵 Muzyka Intro/Outro: ComaStudio - "Order"
Logo, nazwy oraz grafiki związane z Apple 🍎 są wyłączną własnością firmy Apple Inc.
Chcesz powymieniać poglądy? Złapiesz mnie na 🐘 Mastodonie.
Dziękuję, że jesteś 😌
Słuchaj również na: Apple PodcastsYouTubeRSS
📅 Opublikowano 20.10.2023, 9:00
Tagi: