001 - Podsumowanie WWDC23 z perspektywy gracza
Gramy na Macu to podcast dla tych, którzy kochają gry wideo, ale w którymś momencie świadomie zamknęli się w ekosystemie 🍎 Apple i świadomie nie chcą z niego wychodzić. Posłuchacie tutaj o grach i graniu na Macu, o technikaliach związanych z robieniem gier a także trochę filozoficznych rozważań o sensowności tego podejścia.
W tym pilotażowym odcinku rozprawiam się z prawdami i mitami w temacie Game Porting Toolkit zaprezentowanego podczas tegorocznego WWDC23. Czy da się teraz grać na Macu w gry z DirectX bez wirtualizacji? Co to w ogóle jest ten "toolkit"?
A także:
- Czy jest Metal Shader Converter.
- Jaki jest obecnie najlepszy Mac do grania 💻.
- Co nowego w macOS Sonoma.
- Czy Apple dostrzegło gamedev 🎮.
- Co polecam do poczytania 📚.
Jeżeli ten pierwszy, pilotażowy odcinek podcastu Ci się podobał, lub jeśli Ci się nie spodobał 🤷🏻♂️, lub wywołał w Tobie jakiekolwiek emocje, będę wdzięczny za podzielenie się konstruktywną opinią.
Przydatne linki oraz źródła do tego odcinka:
- osnews.com
- Projekt Proton
- Apple - historia gier
- Dokumentacja Metal Shader Converter
- Kanał Andrew Tsai
Logo, nazwy oraz grafiki związane z Apple oraz konferencją WWDC są wyłączną własnością firmy Apple Inc.
Dziękuję, że jesteś 😌
Słuchaj również na: Apple PodcastsYouTubeRSS
📅 Opublikowano 8.09.2023, 16:00
Tagi: